پایگاه خبری بيان ما 13 خرداد 1398 ساعت 12:07 http://www.bayanema.ir/news/26289/پیرزن-رمال-مرد-جوان-آب-درآمد -------------------------------------------------- عنوان : پیرزن رمال، مرد جوان از آب درآمد -------------------------------------------------- متن : پیرزن رمال، مرد جوان از آب درآمد فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از دستگیری پیرزن رمالی خبر داد که در اصل مرد جوان بود و اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد. به گزارش بیان ما به نقل از تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا علی تقیلو اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خدابنده به هویت معلوم مبنی بر کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فالگیری و رمالی شبکه اجتماعی اینستاگرام، ضمن تشکیل پرونده موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتای شهرستان خدابنده قرار گرفت. وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با گروه فالگیری آشنا شده و بعد از مدتی با پیرزنی که خود را فالگیر معرفی کرده است آشنا می شود، شخص فالگیر با دادن وعده های پوچ، شاکی را فریب داده و با سوء استفاده از سادگی وی اقدام به اخاذی می کند. فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی مردی به هویت "م . ی" در یکی از شهرستان های تابعه استان زنجان شناسایی، با هماهنگی قضایی جلب و ادله های دیجتبالی وی توقیف و به پلیس فتای شهرستان خدابنده دلالت شد. وی افزود: در بازجویی های اولیه، متهم که مردی جوانی ۱۹ ساله بود منکر هرگونه بزه ارتکابی می شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد و بیان کرد در پوشش یک پیر زن کرمانی با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از افراد می کرد. تقیلو خاطر نشان کرد: در بازجویی های فنی از متهم مشخص شد، وی با این شگرد از چندین نفر نیز کلاهبرداری کرده بود و صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و انگیزه خود از این کار را کسب منافع مالی بیان کرد. وی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل های مختلف در شبکه های مجازی رواج می دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه های خود نهایت بهره را می برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی می شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.