۰
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۲۶۶۹۸

کاهش خطر مرگ زنانی که روزانه ۷۵۰۰ قدم برمی‌دارند

کاهش خطر مرگ زنانی که روزانه ۷۵۰۰ قدم برمی‌دارند
 

 بسیاری از اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های قابل بستن به دور مچ دست می‌توانند تعداد گام‌های روزانه را نشان دهند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد برای زنان مسن ۷۵۰۰ گام در روز برای حفظ سلامت کافی است.
 زنان مسنی که روزانه ۴۴۰۰ گام برمی دارند در مقایسه با زنانی که ۲۷۰۰ گام برمی دارند کمتر با ریسک مرگ روبرو هستند و هرچقدر تعداد این گام‌ها بیشتر شده و به ۷۵۰۰ برسد این خطر کمتر می‌شود.

محققان در این مطالعه، بیش از ۱۶ هزار زن با میانگین سنی ۷۲ سال را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان به طور میانگین بیش از ۴ سال تحت نظر بودند و به ران پایشان، دستگاه شتاب سنج بسته شده بود.

آن‌ها دریافتند شرکت کنندگان دارای کمترین میزان قدم‌های راه رفته در روز (میانگین ۲۷۰۰ قدم در روز) در معرض بیشترین خطر مرگ قرار داشتند و زنانی که میزان قدم‌های شأن تا حدودی بیشتر بود (میانگین ۴۴۰۰ قدم در روز) ۴۱ درصد کمتر در معرض مرگ بودند.

طبق نتایج، هر چقدر تعداد قدم‌ها بیشتر بود ریسک مرگ هم کمتر می‌شد.

همچنین مشخص شد میزان سرعت برداشتن گام‌ها ارتباطی با خطر مرگ نداشت.

محققان با وجود این نتایج بر پیاده روی و برداشتن بالغ بر ۱۰ هزار قدم در روز برای حفظ بهتر سلامت تاکید دارند.
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

تازه ترين عناوين