۰
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۲۸۰۵۱

رموز راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای خانگی و پردرآمد/ با این راهکارهای ساده پول پارو کنید!

رموز راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای خانگی و پردرآمد/ با این راهکارهای ساده پول پارو کنید!
اگر به دنبال کاری با سرمایه کم و درآمد بالا هستید، در این گزارش به شما می‌گوییم از کجا و چگونه شروع کنید تا زود به درآمد خوبی برسید.
رموز راه‌اندازی کسب‌و‌کاری خانگی و پول‌ساز شرایط اقتصادی این روز‌های کشور به گونه‌ای است که راه‌اندازی کسب و کاری که نیاز بهسرمایه زیادی نداشته و با وجود این پول‌ساز هم باشد، ذهن بسیاری از افراد به خصوص جوان‌ها را درگیر خود کرده است. اتفاقی که دسترسی به آن، کمی همت می‌طلبد و پشتکار. در ضمن آن‌قدر‌ها هم سخت نیست که بعضی جوان‌ها تصمیم می‌گیرند اصلا به آن فکر نکنند. با این حال، شروع هر کاری، سخت و توسعه چشم‌انداز آن نیز سخت‌تر خواهد بود بنابراین مانند هر موضوع دیگری نیاز به کسب اطلاعات و افزایش آگاهی‌مان برای پیشرفت سریع‌تر و حساب شده‌تر داریم. در این مطلب با راهنمایی مشاوران و مربی‌های موفق حوزه کسب و کار به شما خواهیم گفت از کجا باید شروع کنید و چه مواردی را در نظر بگیرید. همچنین چگونگی راه‌اندازی چند کسب و کار خانگی و پول‌ساز که نیاز به سرمایه آن‌چنانی ندارد، معرفی خواهد شد.
ویژگی‌های مهم برای انتخاب بهترین کسب‌و‌کار خانگی برای خودتان
درآمدزایی در اولویت اول نباشد!
اولین مرحله برای شروع یک کسب و کار خانگی، انتخاب مناسب مسیر است. بیایید به ۵۰ سال گذشته برگردیم، ۵۰ سال پیش به دلیل نبود فناوری و اینترنت، کسب و کار‌های بسیار کمی وجود داشت. در شهر‌ها و روستا‌های کشور، انتخاب زیادی برای کار کردن وجود نداشت و افراد به راحتی یک کسب و کار را انتخاب و از آن درآمدزایی می‌کردند. هم اکنون ما به هیچ عنوان کمبود فرصت‌های شغلی نداریم بلکه معضل فعلی ما سردرگمی افراد برای انتخاب کسب و کار است. افراد همواره در جست‌وجوی بهترین شرایط کاری هستند و در مسیر فعلی خود تردید دارند. پس در ابتدا باید به این معضل رسیدگی کرد. به نظر شما بهترین شرایط کاری برای افراد براساس کدام ویژگی‌ها تعریف می‌شود؟
ویژگی‌های شخصی، مهم‌ترین اولویت‌های انتخاب کسب و کار است. فرد باید کاری را انجام دهد که تخصص و توانایی انجام آن را داشته باشد و از تخصص و توانایی خود بهره بگیرد. در همین جا باید بگوییم، برخلاف انتظار شما درآمدزایی باید در اولویت بعدی قرار گرفته شود. ممکن است افراد تخصص و توانایی خاصی نداشته باشند یا این‌که تخصص آن‌ها درآمدزایی قابل‌توجهی ایجاد نمی‌کند و اصرار بر انتخاب یک مسیر دیگر برای درآمدزایی خود دارند. اولویت انتخاب یک کسب و کار برای این افراد باید ظرفیت (توانایی انجام کاری را در خود می‌بینید، اما تا به حال تجربه نکرده) و علاقه فردی باشد بنابراین افراد باید کاری را انتخاب کنند که توانایی انجامش را دارند یا این‌که ظرفیت انجام آن را در وجود خود حس می‌کنند. ویژگی مهم دیگر علاقه است، شکل گیری یک مسیر درآمدزایی، به نسبت طولانی است و تا کسب و کار شکل بگیرد، رشد کند و به یک بلوغ درآمدزایی برسد قطعا باید یک مسیر طولانی را طی کند. البته این مسیر در کسب و کار‌های آنلاین کوتاه‌تر است و زودتر به نتیجه می‌رسد، اما بالاخره باید طی شود. پس علاقه، موضوع مهمی است، چون اگر علاقه‌ای وجود نداشته باشد در اولین چالش‌های کسب و کار، فرد دلسرد می‌شود و کار را رها می‌کند بنابراین این چند ویژگی بسیار مهم هستند و توصیه می‌کنم در انتخاب کسب و کار خانگی به آن‌ها توجه شود.
معرفی چند نمونه کسب وکار خانگی با سرمایه کم که راه‌اندازی‌شان برایتان سودآور خواهد بود
از مامان‌پز‌ها تا کار‌های خدمات محور
در این قسمت از مطلب، کسب و کار‌هایی را که می‌توان به راحتی و در خانه ایجاد کرد، معرفی خواهیم کرد. کسب و کار‌هایی کوچک و با درآمدزایی میلیونی که می‌تواند به راحتی یک یا چند خانواده را تحت پوشش خود قرار دهد.
راه‌اندازی فروشگاه سبز
یکی از کسب وکار‌های خانگی که هنوز شانس ورود به آن و درآمدزایی وجود دارد، افتتاح فروشگاه سبز است. منظورمان تولید، بسته‌بندی و فروش ترشیجات، مرباها، سبزی‌های آماده و محصولات خوراکی است. توجه داشته باشید که در ابتدای کار به مجوز خاصی نیاز ندارید. از محله خود شروع کنید و پس از آن با استفاده از ظرفیت فضای آنلاین، کسب و کار خود را در کل شهر گسترش دهید. در ادامه مسیر نام و برند خودتان را مشخص کنید و مجوز‌های لازم را بگیرید البته اگر کسب و کار را به صورت آنلاین ثبت کنید، مجوز‌های کمتری برای انجام کار خواهید داشت. پس از آن می‌توانید بدون دغدغه کار خود را گسترش دهید. پیش‌بینی درآمدزایی من در یک بازه زمانی یک ساله؛ دست کم پنج میلیون تومان درآمدزایی در یک ماه است.
تولید غذا‌های خانگی (مامان پز)
تولید غذای خانگی همیشه طرفداران خود را دارد. اگر دست پخت خوبی دارید حتما این کار را امتحان کنید. البته این حرفه حجم کار بیشتری نسبت به فروشگاه سبز دارد، اما می‌توانید روی مشتریان بیشتری حساب باز کنید. در شروع کار مثل فروشگاه سبز از محله خود شروع کنید.
سرزمین فینگر فود‌ها (غذا‌های انگشتی)
درآمدزایی از تولید غذا‌های فینگر فود برای مجالس هم اگرچه ممکن است تعداد سفارش اش کم باشد، اما میزان آن زیاد است. فرایند ایجاد و توسعه آن مانند غذا‌های خانگی است، اما تعداد مشتریان کم. در این کسب و کار حتما برای برندسازی از فضای آنلاین به خصوص اینستاگرام استفاده کنید. روی همبرگر‌های خانگی حساب ویژه‌ای باز کنید. تا پنج میلیون تومان می‌توانید روی درآمدزایی ماهانه این کسب و کار جذاب خانگی حساب کنید.
تولید شیرینی خانگی
تولید شیرینی خانگی بسیار لذت بخش است، کسب و کاری دوست داشتنی همراه با درآمدزایی چند میلیونی. تمام کسانی که این کسب و کار را انجام می‌دهند معمولا نیاز به مجوز خاصی ندارند و فقط نان خلاقیت و دست‌پخت‌های خوشمزه‌شان را می‌خورند!
فروشگاه‌های خانگی کالا
ارائه کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب یکی از دلایل پیشنهاد من برای ایجاد فروشگاه‌های خانگی است. تصور کنید یک فروشگاه پوشاک خانگی دارید. اگر قیمت مانتو در بازار ۱۵۰ هزارتومان باشد، در کسب و کار خانگی، شما می‌توانید زیر ۱۰۰ هزارتومان آن را ارائه دهید، زیرا هزینه‌های اصلی کسب و کار مانند اجاره‌بها، هزینه‌های کارکنان فروش و ... به طور کامل حذف شده است. در فروشگاه پوشاک خانگی به ویترین فیزیکی نیازی ندارید. ویترین شما می‌‎‌تواند صفحه اینستاگرام یا وب‌سایت‌تان باشد، تمام فرایند فروش و بازاریابی خودتان را در محیط آنلاین داشته باشید و ارسال کالا را توسط پست انجام دهید. برای تامین پوشاک می‌توانید از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های شهر با عنوان همکاری در فروش استفاده کنید و در توسعه کار برای خرید محصول سرمایه گذاری کنید.
کسب و کار‌های خدمات محور
اگر تجربه و تخصص زیادی در زمینه روان‌شناسی، مشاوره خانواده، تغذیه، امور حقوقی و ... دارید، می‌توانید تجربه خود را در اختیار افراد قرار دهید و درآمد بسیار خوبی ایجاد کنید. می‌توانید در محیط آنلاین مشاوره و آموزش ارائه دهید. کسب و کار‌های خدمات محور معمولا به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و از دو تا ۲۰ میلیون تومان درآمد ایجاد می‌کنند.
از حضور ۲۴ میلیون ایرانی در اینستاگرام بهره ببرید
کسب و کار خانگی تلفیقی از آنلاین و فیزیکی باشد
محمدحسین بنی‌اسدی | مربی حوزه کسب‌و‌کار
در شرایط فعلی بهترین انتخاب ممکن، این است که کسب و کار را به صورت تلفیقی انجام دهید و از هر دو محیط فیزیکی و آنلاین بهره ببرید. کسانی که به فضای آنلاین آشنایی کامل ندارند، باید بستر کسب و کار را در محیط فیزیکی و واقعی ایجاد کنند و از فضای آنلاین به عنوان ابزاری برای معرفی، فروش بیشتر و برندسازی بهره بگیرند بنابراین اگر قرار است کسب و کار خانگی ایجاد کنید و درآمدزایی بالایی داشته باشید، استفاده از ظرفیت فضای آنلاین را فراموش نکنید. هم اکنون یکی از بهترین فضا‌های آنلاین برای ایجاد، رشد و توسعه کسب و کار‌ها محیط اینستاگرام است. شما با هزینه کمی می‌توانید از حضور ۲۴ میلیون ایرانی در اینستاگرام استفاده کنید و مشتریان خودتان را افزایش دهید. در مرحله بلوغ کسب و کار می‌توانید به فکر ایجاد وب سایت و حتی اپلیکیشن کسب و کار خود باشید.
۴ دلیل برای شروع کسب و کار آنلاین
گستردگی فضای آنلاین: یک از مزیت‌های محیط‌های آنلاین، گستردگی آن است. بگذارید برای توضیح بیشتر، مثالی بزنم؛ شما کاری را در یک محله کوچک شروع می‌کنید. برای معرفی این کار در بازه زمانی شش ماهه چقدر موفق خواهید بود؟ کسب و کار خودتان را به چند نفر معرفی کرده‌اید؟ آیا تبلیغات کلامی، ارسال پیامک منطقه‌ای و پخش تراکت رشد قابل قبولی در کسب و کار شما داشته است؟ البته این شیوه‌های تبلیغات خوب است، اما با توجه به قدرت فضای آنلاین باید در اولویت‌های بعدی قرار بگیرد. طبق آمار رسمی در اینستاگرام حدود ۲۴ میلیون حساب کاربری ایرانی فعالیت مستمر دارند، یعنی بزرگ‌ترین اجتماع در ایران که می‌توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند و یک محیط عالی برای معرفی، برند سازی و فروش ایجاد کنند.
ارتباط راحت و موثر: یک ارتباط آنلاین خیلی بهتر و راحت‌تر شکل می‌گیرد. شما در کسب و کار خانگی می‌توانید تولید، بسته‌بندی و ارسال کالا را در فضای فیزیکی و واقعی انجام دهید، اما بازاریابی و تبلیغ در فضای فیزیکی، سخت است، درحالی که در فضای آنلاین این کار را به راحتی می‌توانید انجام دهید، بدون آن‌که از خانه خارج شوید. برای برندسازی و جذب مشتری در کسب و کار‌های کالا محور که تولیدکننده، فروشنده یا نماینده فروش هستید، باید از فضای آنلاین استفاده کنید، زیرا اگر بخواهید درفضای فیزیکی انجام دهید انرژی زیادی می‌گیرد و نتیجه‌ای در خور توجه ندارد.
نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر: در کسب و کار‌های فیزیکی، اصلی‌ترین هزینه اجاره یک مکان تجاری است. هزینه‌ای سرسام آور و کمرشکن البته این ابتدای مسیر است، شما برای بهتر دیده شدن نیاز به دکوراسیون و تجهیزات اولیه گران قیمتی دارید! یک فروشگاه معتبر در یکی از بولوار‌های اصلی شهر برای دیده شدن و برندسازی ممکن است صد‌ها میلیون تومان هزینه سالانه داشته باشد (اجاره مکان، کارکنان، تبلیغات شهری و ...). البته با صد میلیون تومان فقط می‌توانید یک کار بسیار کوچک در یکی از محله‌های شهر داشته باشیداما اگر از همین مبلغ برای ایجاد یک کسب و کار خانگی استفاده کنید و از فضای آنلاین بهره بگیرید به راحتی می‌توانید با برنامه‌ریزی و استراتژی اصولی، کسب و کار خود را حتی در کل کشور معرفی کنید. می‌بینید که ارزش عدد‌ها و رقم‌ها در فضای فیزیکی و آنلاین بسیار متفاوت است. در محیط آنلاین حتی می‌توان بدون سرمایه، کسب و کار ایجاد کرد، اما در فضای فیزیکی ناچار خواهید بود که میلیون‌ها تومان را درگیر موضوعاتی کنید که در شرایط فعلی به هیچ عنوان به صلاح نیست.
همه می‌توانند انجام دهند: باید به این نکته توجه داشته باشید که کسب و کار خانگی و آنلاین، فقط برای خانم‌های خانه دار یا کسانی که سرمایه کمی دارند یا نمی‌توانند در فضای فیزیکی فعالیتی انجام دهند، نیست بلکه فرصت و استراتژی جدیدی برای افرادی است که می‌خواهند با کمترین هزینه، بیشترین درآمدزایی را داشته باشند.
پاسخی به این سوال که آیا بدون سرمایه هم می‌توان کسب و کار خانگی راه انداخت؟
سرمایه فقط منابع مالی نیست! یکی از رایج‌ترین سوالاتی که از مشاوران حوزه کسب و کار می‌شود، این است که ما منابع مالی زیادی نداریم، اما می‌خواهیم یک کسب و کار خانگی راه بیندازیم. آیا این خواسته، شدنی است؟ باید توجه داشت که سرمایه فقط منابع مالی نیست، بخشی از سرمایه می‌تواند پول باشد، اما سرمایه اصلی تخصص، دانش و اطلاعات است. برای شروع کسب و کار به خصوص در فضای آنلاین باید علمش را داشته باشید و اگر ندارید حتما فرا بگیرید، چون اصلی‌ترین سرمایه خود، یعنی زمان را از دست خواهید داد. هزینه برای آموزش کسب و کار در فضای آنلاین، بیشتر به یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت شبیه است و به افزایش راندمان کسب و کار منجر خواهد شد. در ضمن، ما چیزی به عنوان کسب و کار بدون سرمایه نداریم. شاید بتوان کسب و کاری را بدون سرمایه ایجاد کرد، اما قطعا نمی‌توان آن را پول‌ساز کرد. تعریف کسب و کار پول ساز، کاری است که بتواند بیشتر از هزینه‌ها، درآمد ایجاد کند. کسب و کاری که پنج میلیون تومان درآمد و دومیلیون تومان هزینه دارد؛ به طور متوسط سه میلیون تومان پول ساز است.
فرصت‌های بسیار زیادی برای درآمدزایی وجود دارد. مهم این است که شروع کنید، در طول مسیر حتما از یک مربی و مشاور کسب و کار استفاده کنید که در هزینه‌های تولید و اجرا، صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشید و بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسید.
منبع: خراسان
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

تازه ترين عناوين