۰
تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۶۶۰۶۸

منطقه‌ای کردن تنظیم بازار در دستور کار

منطقه‌ای کردن تنظیم بازار در دستور کار
به گزارش بیان ما محمدصادق مفتح در نشست ویدئوکنفرانسی با روسای سازمان‌های صمت استانی اعلام کرد: به دنبال منطقه‌ای کردن تنظیم بازار برای تصمیم‌گیری در این حوزه با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و شاخص‌های خاص هر استان و منطقه هستیم.
قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی افزود: روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در واقع وزرای صنعت، معدن و تجارت در استان‌های متبوع خود هستند و کار تنظیم بازار را با لحاظ نمودن پارامترها، شرایط و شاخص‌های خاص استان خود باید انجام دهند.
وی با بیان اینکه منطقه‌ای کردن تنظیم بازار باعث سلب مسئولیت روسای سازمان‌های صمت استانی در تنظیم بازار استان‌های خود نخواهد شد، تصریح کرد: منطقه‌ای کردن در واقع تشکیل مجمع تصمیم گیری کوچکتر برای عملیاتی کردن تصمیم‌ها با توجه به شرایط خاص استان‌های درون یک منطقه است.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: در معاونت بازرگانی داخلی ۶ منطقه شکل گرفته است و می‌خواهیم که یک تصمیم واحد را در راستای سیاست‌های معاونت بازرگانی داخلی به صورت متمرکز اجرا نماییم.
مفتح همچنین یادآوری کرد: این تغییر ساختار در حوزه تنظیم بازار قبلاً نیز در وزارت بازرگانی تجربه شده است و نوعی نگاه به شرایط خاص هر منطقه در این تصمیم‌گیری لحاظ می‌شود.
وی گفت: هر منطقه و استان کشورمان شرایط خاص و ویژگی‌های درآمدی و توسعه‌ای دارد، ضمن اینکه پارامتر‌هایی از جمله مرزنشینی و همجواری نیز بر این شاخص‌ها افزوده می‌شود.
گفتنی است، در این نشست با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال در راستای حفظ آرامش بازار تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف تنظیم بازار صورت گرفت.
همچنین درخصوص منطقه‌ای کردن تنظیم بازار پیشنهادات مختلف از سوی روسای سازمان‌های صمت استانی ارائه شد.
چگونگی تامین و عرضه کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم در ایام پایانی سال نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
منبع: مهـــر
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما