۰
تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۸۳۲۴۵
کارشناس رسانه:

زنگ خطر بازی‌های رایانه‌ای در کشور به صدا درآمده است/ کودکان چینی حق بازی آنلاین بیشتر از ۳ ساعت را ندارند!

زنگ خطر بازی‌های رایانه‌ای در کشور به صدا درآمده است/ کودکان چینی حق بازی آنلاین بیشتر از ۳ ساعت را ندارند!
به گزارش بیان ما؛   خواجه پور، کارشناس رسانه گفت: بازی های رایانه ای یکی از هیجان انگیزترین فعالیت های بشر در قرن بیست و یکم محسوب می شوند به طوری که عده کثیری از کودکان و نوجوانان ساعات زیادی از شبانه روز را به آنها می پردازند.
مجید خواجه پور ادامه داد: جذابیت این بازی ها و استقبال کودکان و نوجوانان از آنها باعث شده که جایگاه خاصی در میان سایر وسایل بازی پیدا کنند.
 
وی افزود: این بازی ها نه تنها باعث می شوند  پرخاشگری و خشونت در کودکان و نوجوانان افزایش یابد بلکه باعث وابستگی و حتی اعتیاد آنان نیز به این بازی ها می شوند.
 
این کارشناس تصریح کرد: عده زیادی از کودکان و نوجوانان بخش در خور توجهی از اوقات فراغت خود را به این بازی ها اختصاص می دهند و این خود عامل مخربی است و باعث می شود خلاقیت از کودکان نیز گرفته شود.
 
خواجه پور گفت: اعتیاد به بازی های رایانه ای سبب به خطر افتادن سلامت فیزیکی و روانی، کاهش مهارت های اجتماعی، انزوا و در خود رفتگی دانش آموزان می شود.
 
وی ادامه داد: هم اکنون افت تحصیلی یکی از نگرانی های عمده والدین و مربیان در رابطه با وابستگی و اعتیاد به بازی های رایانه ای در میان کودکان و نوجوانان است، زیرا چنین بازی هایی با ایجاد فضایی جذابتر در مقایسه با انجام تکالیف درسی، باعث تداخل در عملکردهای درسی و تحصیلی می شوند.
 
این کارشناس تاکید کرد: براساس مصوبه‌ جدید کشور چین کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال فقط در سه روز آخر هفته و روزهای تعطیل می‌توانند بین ساعت ۸ تا ۹ شب بصورت آنلاین بازی کنند و شرکت‌های بازی‌سازی معتبر موظفند این محدویت را اعمال کنند.
 
خواجه پور بیان کرد: چین چون زنگ خطر این بازی ها را حس کرده بود دانش آموزان خود را محدود کرده است تا ضمن مدیریت زمان بر این بازی ها؛ کودکان و نوجوانان کشورش دچار آسیب های این نوع بازی ها نشوند.
 
وی افزود: متاسفانه در کشور ما چنین تدبیری برای کودکان و نوجوانان اندیشیده نشده است و والدین نیز نظارت اندکی بر زمان بازی های کودکان دارند باید حتما مسئولین امر مانند دولت چین ورود کنند.
 
این کارشناس گفت: بیشتر بازی های رایانه ای افراد را به فردگرایی سوق می دهند؛ خانواده ها سعی کنند بازی های رایانه ای گروهی و فکری برای فرزندان خود تهیه کنند که آسیب های آنها را کاهش دهند.
 
خواجه پور ادامه داد: نگاه خانوداده ها به سرگرمی نگاه فرعی است  به چشم یک نیاز روزانه و لازم به آن نگاه نمی‌کنیم و آسیب های آن ها را در کانون خانواده و جامعه می بینیم.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر نگاه ‌مان نگاه نیازمحور باشد و برایش برنامه داشته باشیم متوجه می‌شویم که این بازی‌های کامپیوتری نیاز اصلی فرزندمان نیست.
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما