مراسم آغاز سال تحصیلی غنچهها که همان کودکان پیشدبستانی هستند در کودکستان و دبستان صاحب زمان برگزار شد.
به گزارش بیان ما؛ مراسم آغاز سال تحصیلی غنچهها که همان کودکان پیشدبستانی هستند در کودکستان صاحب زمان(عج) تهران برگزار شد.
در این مراسم یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی همتیفر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، صادق ستاریفرد معاون تربیتبدنی و سلامت و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند.
در ابتدای مراسم زنگ غنچهها توسط وزیر آموزش و پرورش در جمع پیشدبستانیها به صدا در آمد.
علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ابتدای این مراسم اظهار کرد: دولت سیزدهم روی موضوع مردمی سازی تأکید دارند و به عنوان شعار سرلوحه کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: برای مردمی سازی باید مردمی بود و قبل از مردمی بودن باید مردمدار بود. وزیر آموزش و پرورش هم امروز با در آغوش گرفتن دانشآموزان و نواختن زنگ غنچهها، به ما مردمی بودن را یاد دادند.
مجتبی همتیفر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما سرمایهگذاری است. چه پدر و مادر و چه حاکمیت؛ سوال میشود کجا و چگونه سرمایه گذاری کنیم؟
وی ادامه داد: باید سرمایه را بشناسیم که سرمایه برای پدر و مادر، فرزند و برای حاکمیت، مردم است؛ سرمایهگذاری روی کودکان و نوجوانان لزوما به این معنا نیست که فرزند را به کلاس زبان، علوم و رباتیک بفرستیم.
همتی فر با تأکید بر اینکه کودک باید کودکی کند، اضافه کرد: کودکی را باید پاس بداریم و مواظب باشیم کودک را درگیر خواستههای نابجا و غیر متعارف با کودکی نکنیم؛ موقعیت های پاک و سالم فراهم کنیم تا کودکی شادتر داشته باشند.
وی افزود: برای حاکمیت هم کودک مهم است و با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مهمتر شده است.
همتی فر ادامه داد: هر سال در اول مهر پرسش مهر اعلام میشود که به مناسبت سال اول فعالیت سازمان تعلیم و تربیت کودک پرسش مهر داریم که فراخوان نقاشی با موضوع «خانواده من» را طراحی کردیم مبنی بر اینکه یک خانواده چه شکلی است و جزئیات فراخوان را هفته ملی کودک اعلام میکنیم.
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: بعد از دوسال، برای نوآموزان پیش از دبستان، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ایجاد شده است. این سازمان پس از مباحث کارشناسی طولانی برای حذف گسست مراکز متعدد برای کودکان ایجاد شد و قرار است اقدامات خوبی انجام دهد.
وی ادامه داد: ۸ میلیون کودک در دورههای قبل از دبستان داریم. در دوره پیش دبستانی یعنی قبل از دبستان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار کودک هستند. در مجموع ۳ میلیون کودک را در پیش یک، ۲، ۳داریم.
نوری با بیان اینکه برخی والدین به دنبال آن هستند بچه ها جهشی بخوانند یا القا کنند که بچه ها حتما فلان رشته را بخوانند و فلان شغل را داشته باشند گفت: باید اجازه دهیم بچه ها خودشان کشف کنند و به دنبال علایق و نیازهایشان بروند و تنها بستری را فراهم کنیم که این استعدادها شکوفا شده و پرورش یابند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برخی والدین کمتر از بچه ها نظر میپرسند و نظر و خواسته او را جویا نمیشوند. یک سری خواسته های ما دستوری و تجویزی است. اما در اسلام شق پنجمی را توصیه میکند و آن این است که خود کودک پژوهشگر باشد. شما باید اسباب و عوامل را فراهم کنید که به دنبال پرسشگری برود. بچه های شما مهمترین عناصر پیشرفت جامعه هستند.
نوری با بیان اینکه باید از دوره پیش از دبستان بچه ها را برای حضور در جامعه آینده و مخصوصا جامعه دانش بنیان آماده کنیم، گفت: باید بستری برای یادگیری آنها فراهم کنیم. سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای امر تربیت کودکان تشکیل شده است. بنای دولت بر مردمی سازی است، البته نه به معنای خصوصی سازی آنچنانی. بلکه مردم باید بیایند و خودشان این مراکز را ایجاد کنند.
وی افزود: اگر محدودیت ها و توانمندی های کودک را شناخته باشیم نتیجه بهتری از تربیت نسل آینده خواهیم گرفت.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین مسئولیت تربیت در دوران کودکی با خانواده و مخصوصا با مادران است گفت: باید دوره های مهارتی مجازی برای والدین از سوی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ترتیب داده شود. اولیا هم از این دوره ها استقبال کنند. این دوره ها منجر به تربیت متعادل و سلامت کودکتان خواهد د. بررسی ها نشان میدهند ریشه 81 درصد ناسازگاری ها، در دوران کودکی ریشه دارند. اولیایی که با کودکستان ها و مدارس ارتباط و تعامل بیشتری دارند در تربیت فرزندانشان موفق تر هستند. short_url/vdcez78zpjh8zvi.b9bj.html